loading...
رستوران شهزاد لذت اشپزی
chef.jafari بازدید : 65 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)
مواد لازم برای تهیه رول مرغ و اسفناج پیاز متوسط رو به کوچیک 1 عدد​​ 2 حبه سیر 1/4 فنجان پیازچه خرد شده 2 فنجان اسفناج خرد شده قاشق غذاخوری جعفری خرد شده پنیر 1 فنجان (1/2 فنجان پنیر فتا رنده شده و 1/2 فنجان ریکوتا) اگه در دسترستون نبود از پنیر خامه ای استفاده کنید. 8 تکه فیله سینه مرغ تخم مرغ 1 عدد 1/2 فنجان پودر سوخاری برای رژیمی شدن روغن زیتون به جای روغن سرخ کردنی ریکوتا به جای پنیر های دیگه مواد لازم برای تهیه رول مرغ طرز تهیه رول مرغ اسفناج و پنیر پیاز و پیازچه رو خرد میکنیم و در روغن تفت میدیم. کمی که طلایی شد سیر رنده شده و بعد هم اسفناج و جعفری خرد شده رو بهش اضافه میکنیم و باز کمی تفت میدیم. در این مرحله هیچ ادویه ای اضافه نکنید. نمک رو هم چون پنیر داره، نیازی نیست به اسفناج نمک بزنید. از روی گاز برمیداریم و میذاریم تا خنک شه. بعد از خنک شدن با پنیر ها مخلوط میکنیم. فیله مرغ رو پهن میکنیم و 2-3 قاشق از اسفناج و پنیر رو روش میریزیم و رول میکنیم. طرز تهیه رول مرغ پنیر و اسفناج رول مرغ پنیر و اسفنناج در ظرفی تخم مرغ رو با کمی نمک مخلوط میکنیم و با برس، دور تا دور مرغ هارو با به تخم مرغ آغشته میکنیم. حالا پودر سوخاری رو روی مرغها میپاشیم تا دورش رو کامل بگیره. اگه یادتون باشه در مطلب قارچ سوخاری در مورد پودر سوخاری توضیح دایدم. با اسپری روی مرغ ها رو هم کمی روغن میپاشیم. بعد هم میذاریم توی سینی فر چرب شده (یا کاغذ روغنی بذارید) با دمای ملایم حدود نیم ساعت پخته بشه. برای سوخاری کردن این رول مرغ میتونید از دستور ناگت مرغ رژیمی هم استفاده کنید. رول مرغ پنیر و اسفناج این غذا رو هم میتونید به صورت تکه های رول کوچیک به عنوان پیش غذا استفاده کنید و هم میشه در کنار یک سالاد خوشمزه وع
chef.jafari بازدید : 53 شنبه 07 فروردین 1395 نظرات (0)

طرز تهیه ی گوشت بره و سس لیمو (غذای یونانی)

مواد لازم :

کتف گوسفندیک کیلو 

کرهیک چهارم فنجان 

شویدیک قاشق چای خوری 

نمک و فلفلبه مقدار لازم

 

 پیازچه خرد شده6 دسته

آبیک و نیم فن

طرز تهیه :چربیهای اضافی گوشت را جدا کرده ، آن را قیمه قیمه کنید . آن ها را داخل یک ماهیتابه گود قرار داده روی حرارت زیاد بپزید . کره و ادویه را به آن اضافه کنید . گوشت را آنقدر بپزید تا آب آن جذب شود . پیازچه ها را به آن اضافه کنید . در قابلمه را ببندید تا پیازچه ها کاملا نرم شوند . آب را به آن افزوده ، به مدت یک و نیم تا دو ساعت آن را بپزید . آن را بهمراه سس لیمو سرو کنید .

سس لیم

 تخم مرغ زده شدهسه عدد

لیمو آب دار2 عدد

آب مرغ یک فنجا

نکته:

تخم مرغ ها را هم زده تا کف کنند . آب لیمو را به آن افزوده هم بزنید . آب مرغ را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بپزید .

chef.jafari بازدید : 67 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات (1)

آشپزی: طرز تهیه بیف استراگانف (دستور اوریجینال روسی)

به دلیل علاقه ی شدید ما ایرانی ها به غذاهای خوشمزه سایر ملل ، این بسته ، شامل: آموزش و طرز تهیه بیف استراگانف با دستور اوریجینال روسی می باشد.

روش اول

مواد لازم:

گوشت مغز ران گوساله یا راسته پاک کرده=یک کیلو

روغن یا کره=100 گرم

پیاز متوسط=3 تا 4 عدد

آرد=یک قاشق سوپخوری سرخالی

خامه=150 گرم

سیب زمینی پشندی=1 کیلو و نیم

نمک و فلفل=به مقدار کافی

روغن فراوان برای سرخ کردن سیب زمینی

سس سفید=2/1 پیمانه

 طرز تهیه:

پیاز را خلال و در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود.گوشت را ورقه ورقه و بعد خلال می کنیم و می شوییم و داخل پیاز می ریزیم.حرارت را ملایم می کنیم و در ظرف را می گذاریم تا آب گوشت کاملا کشیده شود. یکی دو لیوان آب در ظرفی می ریزیم و می گذاریم گوشت بپزد ولی زیاد له نشود و آب گوشت تمام شود؛بعد آرد را داخل گوشت می ریزیم و کمی نمک و فلفل می ریزیم و بهم می زنیم.

بعد نصف لیوان آب اضافه می کنیم و می گذاریم دو سه جوش بزند و سس آن غلیظ شود.سیب زمینی ها را پوست می کنیم و با دست یا با ماشین مخصوص بلند و باریک به نازکی یک چوب کبریت خلال می کنیم و می شوییم و در صافی می ریزیم تا آب سیب زمینی کاملا گرفته شود.روغن فراوان را داغ می کنیم و سیب زمینی را بدفعات در روغن سرخ می کنیم؛سیب زمینی را نباید زیاد در روغن بهم زد زیرا له می شود ، گاهی با احتیاط سیب زمینی را بهم می زنیم وقتی سیب زمینی سرخ و برشته و کاملا خشک شد،با کفگیر از داخل روغن بیرون می آوریم و در صافی می ریزیم تا روغن آن گرفته شود و تمام سیب زمینی ها را بهمین طریق سرخ می کنیم.گوشت را در دیس می ریزیم،خامه و سس سفید را روی گوشت می دهیم و سیب زمینی آماده شده را رو یا اطراف گوشت می ریزیم.

 مواد لازم برای سس بیف استراگانف:

آب یا استاک مرغ: یک لیتر

آرد سفید گندم: یک قاشق غذا خوری

کره: ۱۰۰ گرم

سس قرمز، سس سویا،

نمک و فلفل: به مقدار کافی

 طرز تهیه سس بیف استروگانف:

کره را داخل قابلمه می ریزیم تا داغ شود سپس آرد را داخل آن ریخته و تفت می دهیم، بعد آن را خوب هم می زنیم تا کرم رنگ شود. بعد از اینکه آرد سرخ شد، آب مرغ را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا غلیظ شود، سپس سس قرمز و سس سویا به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. با نمک و فلفل آن را خوش طعم می کنیم، سپس آن را داخل فر می گذاریم تا تیره رنگ شود، بعد از اینکه مواد حرارت دید، آن را از داخل فر بیرون می آوریم.

نکته: سس ولوته از کره و استاکها تهیه می شود و کره پایه اولیه آن است اگر استاک مرغ باشد ولوته مرغ و اگر استاک گوشت باشد ولوته گوشت نامه دارد.

 روش دوم

مواد لازم برای تهیه بیف استروگانف:

سیب زمینی: ۴۰۰ گرم (سرخ شده یا خلال)

سس قرمز: یک قاشق غذا خوری

گوشت فیله: ۵۰۰ گرم (گوشت گوساله یا گاو)

روغن: ۵۰ گرم

نمک و فلفل و پودر سیر: به مقدار کافی

خامه: دو قاشق غذا خوری

قارچ: ۴۰۰ گرم

سس خردل: یک قاشق چای خوری

سس سویا: یک قاشق مربا خوری

 

طرز تهیه گوشت بیف استروگانف:

گوشت راسته گوساله را به صورت رشته ای (کلفت) برش می زنیم و با نمک، فلفل و پودر سیر آن را خوش طعم می کنیم و با روغن آن را سرخ می کنیم، سپس قارچ را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سس تهیه شده را به آن اضافه می کنیم تا عصاره گوشت و قارچ در آید. سپس خامه را رقیق می کنیم، بعد همراه خامه و خلال سیب زمینی روی آن را تزئین می کنیم.

chef.jafari بازدید : 54 چهارشنبه 28 بهمن 1394 نظرات (0)

 

طرز تهیه ی گوشت بره و سس لیمو (غذای یونانی)

مجموعه: آموزش انواع غذاها

مواد لازم :

 کتف گوسفندیک کیلو 

 کرهیک چهارم فنجان

 شویدیک قاشق چای خوری 

 نمک و فلفلبه مقدار لازم

 پیازچه خرد شده6 دسته

آبیک و نیم فنجان

 

طرز تهیه :

چربیهای اضافی گوشت را جدا کرده ، آن را قیمه قیمه کنید . آن ها را داخل یک ماهیتابه گود قرار داده روی حرارت زیاد بپزید . کره و ادویه را به آن اضافه کنید . گوشت را آنقدر بپزید تا آب آن جذب شود . پیازچه ها را به آن اضافه کنید . در قابلمه را ببندید تا پیازچه ها کاملا نرم شوند . آب را به آن افزوده ، به مدت یک و نیم تا دو ساعت آن را بپزید . آن را بهمراه سس لیمو سرو کنید .

 

سس لیمو :

 تخم مرغ زده شدهسه عدد

 لیمو آب دار2 عدد

آب مرغیک فنجان 

 

نکته:

تخم مرغ ها را هم زده تا کف کنند . آب لیمو را به آن افزوده هم بزنید . آب مرغ را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بپزید .

درباره ما
Profile Pic
سایت رستوران شهزاد با هدف کمک به ارتقا فرهنگ تغذیه و سلامت و اموزش علمی و اصولی اشپزی به دوستداران اشپزی راه اندازی گردید منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما هستیم www.shahzad_restaurant.rozblog.com www.instagram.com/shahzad_restaurant www.t.me/shahzad_restaurant
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    به نظر شما کدامیک از مشاغل زیر به معنای واقعی کلمه .یک هنر است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 199
  • بازدید سال : 757
  • بازدید کلی : 10,004
  • اطلاعیه

    http://20ist.com/wp-content/uploads/2013/06/ashpaz.jpg

    به نام خدا

    سایت سر آشپز به مدیریت آقای عباس جعفری از اوایل مرداد ماه 93 شروع به فعالیت نموده است.